Gudstjeneste

Annenhver søndag (oddetallsuker) kl 11.00 samles Bedehuskirken til gudstjeneste på Saron, Bryne (kart). Gudstjenestene er samlingen av alle huskirkene og selvsagt er du velkommen innom! Gudstjenesten vår skal være en feiring; først og fremst av Jesus som er sentrum av vår tro, men også av det Gud gjør i oss, gjennom oss og rundt oss. Vi samles for å flytte fokus bort fra oss selv og opp mot Gud, bli satt i stand til å leve livet og for å erfare at vi er del av en storfamilie.

En vanlig gudstjeneste i Bedehuskirken varer ca 90 min og består av flere faste komponenter. Vi setter av god tid til lovsang og tilbedelse, og forkynnelsen og undervisingen gis god plass.

Gudstjeneste

Huskirkene som hører til i Bedehuskirken rullerer på å være vertskap når vi kommer sammen til gudstjeneste. Disse er da ansvarlig for alt det praktiske, som pynting, kaffe og noe å bite i, rydding og de velger hva kollekten skal gå til. Vi ønsker å være en rause kirke og vi gir derfor bort alle vår kollekter til prosjekter, tiltak og organisasjoner som gjør noe både lokalt, nasjonalt og internasjonalt.

Gudstjenesten avsluttes ved at ungene som har vært på Minidisiplene, kommer tilbake og vi avslutter sammen. Det siste som skjer er kaffe, noe å bite og god tid til å drøse og være sammen.

Minidisiplene

Gudstjeneste

Minidisiplene er barnas egen del av gudstjenesten. Vi drømmer om at barna skal få kjenne Jesus, bli glad i han og lære mer om han. Undervisningen er tilpasset slik at deres tro og relasjon til Jesus kan vokse med alderen.

Barna samles i ulike grupper etter alder for å bli bedre kjent med Jesus og hverandre. Lek, sang, aktiviteter, latter og glede er med på å bygge gode og nye vennskap.
Barna er viktige når storfamilien samles, derfor har vi trygge gode ledere som gleder seg til å være sammen med barna i de ulike gruppene. De aller minste har med en foreldre eller trygg voksen på deres samling.