Ressurser/Blogg/Nyheter/Oppdatering 17. april

Oppdatering 17. april

Det har nå gått fem uker siden vi alle fikk hverdagen vår endret i løpet av svært kort tid. Noen trives i tilværelsen og andre ikke. Vi reagerer veldig forskjellig på både endringene, tiltakene som er iverksatt og ikke minst det usikre langtidsperspektivet.

Håper dere alle har hatt gode dager gjennom den stille påskeuken. Selv om påskehøytiden er overstått har vi all grunn til å feire Jesus vår Frelser hver eneste dag.

Bedehuskirken ønsker fremdeles å opptre ansvarlig i tiden vi er inne i.  Med bakgrunn i dette avlyser vi dessverre alle offentlige arrangement i Bedehuskirkens regi frem til sommeren 2020. Det jobbes med et digital løsning i forbindelse med DNA, men om dette blir aktuelt kommer vi tilbake til det når det nærmer seg.

Vi sier at huskirkene er "gullet" til Bedehuskirken, og med dagens situasjon blir det enda tydeligere for oss. Situasjonen krever at vi må avlyse større arrangement, men de mindre huskirkene kan, med litt kreativitet, fremdeles dele felleskapet.

Selv om det fremdeles er slik at vi ikke kan samles på måter vi er vant til så ønsker vi virkelig å holde opp viktigheten av å være nær hverandre. Kanskje vi trenger det mer enn noen gang i denne tiden. Pastorteamet har jevn dialog med lederne for huskirkene og vi gleder oss over livet som leves og deles.

Samtidig så vet vi at det er mennesker som tilhører Bedehuskirken som ikke er endel av en huskirke. Til dere det gjelder så ønsker vi å gi en spesiell invitasjon: Kan du tenke deg å bli med i et huskirkefelleskap, for denne tiden eller mer permanent, så send en epost til Magnar. Vi vil gjerne høre fra deg!

Webinaret fra torsdag denne uken flinner du her.Søndag kl 20.00 inviterer vi igjen til felles online bønnesamling. Send en epost til Magnar om du ønsker å være med. Det anbefales!

God helg!