Ressurser/Blogg/Nyheter/Huskirkene kan samles igjen

Huskirkene kan samles igjen

Dette har vi gledet oss til!

Torsdag 7.mai gikk regjeringen ut med nye rammer og retningslinjer omkring hvordan vi kan samles privat. Samlinger med huskirken går inn under disse retningslinjene. Det betyr at vi nå kan samles opptil 20 personer så lenge man kan følge helsemyndighetenes smittevernregler. Det vil i praksis si at huskirkene kan samles opptil 20 personer i et hjem slik som vi har samles før Covid-19 tiltakene ble innført.

Dette har vi gledet oss til, og endelig  kan vi sette oss i en stue igjen, be sammen, synge til Gud sammen og lese fra Bibelen sammen. Myndighetene minner oss på at vi fortsatt skal holde en meter avstand når vi samles, og vi i Bedehuskirken oppfordrer oss alle sammen til å fortsette å være med på den nasjonale dugnaden og det gjør vi ved å følge retningslinjene som til enhver tid er gjeldende.

Som dere sikkert vet er det nå lov å samle opp til 50 personer til en offentlig samling der det er en ansvarlig arrangør og det siktes mot at 200 kan samles i midten av juni. Bedehuskirken er i gang med å se på hva vi kan gjøre fremover og hvordan. I den forbindelse har vi gjort litt oppmålinger på Saron, og bare for at dere skal vite; så kan vi i hovedsalen på Saron samle ca. 50 personer, og i hver sidesal ca. 30 personer med gjeldende retningslinjer.