Ressurser/Blogg/Nyheter/Stille retreat på Utstein Pilegrimsgård

Stille retreat på Utstein Pilegrimsgård

Helgen 14.-16. januar arrangerer Bedehuskirken stille retreat på Utstein Pilegrimsgård.

Helgen 14.-16 januar arrangerer Bedehuskirken stille retreat på Utstein Pilegrimsgård.

Stille retreat på Utstein Pilegrimsgård

Geir Otto Homås (tidligere professor på MF og erfaren retreatleder) skal lede retreaten.

Vi lever i en tid preget av høyt tempo, og det indre livet vårt får ikke mye oppmerksomhet. Livet som etterfølger er ment å preges av at vi kjenner Gud, og hele kirkehistorien har vært preget av mennesker som satte av tid der man søkte vekk fra de daglige livet for å senke tempoet og ved det gi rom for å høre Gud, finne Han og bli bedre kjent med Han. Vår tid har i stor grad mistet denne praksisen. Retreat er ikke noe først og fremst for ledere, men for alle oss som ønsker å vandre med Gud i alle deler av livet.

Helgen vil være preget av stillhet og deltakere på retreaten vil bli gitt noen rammer for å koble av, roe ned og søke Gud. Det vil på faste tidspunkt være tidebønner (hentet fra keltisk tradisjon) med innslag av lovsang. Tidebønnene er de faste rytmene for retreaten. Holmås vil ha noen sesjoner med undervisning og det vil være Jesus meditasjon. Retreaten starter med middag fredag kveld kl 18, og avsluttes med middag søndag kl 16.

Stille retreat på Utstein Pilegrimsgård

Utstein Pilegrimsgård ligger på Klosterøy (en liten times kjøring fra Bryne) og kan tilby 7 enkeltrom og 4 dobbeltrom. Vi håper på full retreat og inviterer deg til å bli med på noe vi er sikre på vil gjøre det mye bedre enn du kanskje tror!

Pris: enkeltrom 2590,- og dobbeltrom 2190,-

Påmeldingen finner du her.