Ressurser/Blogg/Nyheter/Endring i våre planlagte samlinger

Endring i våre planlagte samlinger

Smittesituasjonen i landet vårt er som kjent utfordrende, og Bedehuskirken ønsker fortsatt å være ansvarlig og gjøre vår del av dugnadsinnsatsen mot smittespredning. De nye retningslinjene fra regjeringen som gjelder for perioden 25. mars til 12. april får også innvirkning på våre planlagte samlinger. Bønnesamlingen torsdag, fredag og lørdag morgen blir gjort om til digitale samlinger. Link til å bli med på samlingen ligger i  kalender eventen på nettsiden. Vår planlagte utendørs feiring den 1. påskedag vil også dessverre utgå. For huskirkene våre kan vi heller ikke legge tilrette for samlinger på Saron i denne perioden, men oppfordrer dere til felleskap innenfor det som er av anbefalinger eller gjøre digitale samlinger.

Staben i Bedehuskirken har i en tid nå jobbet med å legge arbeidsressurser inn i forberedelser som kan gjennomføres uavhengig av hvor en er eller antall folk tilstede.  Dette har resultert i forskjellige ressurser.  Noen av ressursene er generelle og noen er  utarbeidet spesielt for tiden vi er inne i nå. Alle ressurser finner du på nettsiden.

Denne uken er det bønn og faste uke. Vi har hatt fine samlinger med morgenbønn og tidebønn så langt og  hadde sett frem til å samles til flere bønnesamlinger. Slik ble det ikke, men ressurser for bønn publiseres for hver dag så bli med og lag dine egne dagsrytmer for deg, din familie eller sammen med en venn.  Disse vil være tilgjengelig fremover og kan gjerne tas i bruk flere ganger.

Til helgen går vi inn i påskeuken og flere av oss har måttet legge planer på is. En annerledes påske har også muligheter med seg. Kanskje dette gir deg og din familie mer tid til å gå inn i påskens budskap? Påskens budskap er den samme, og all grunn til å feire!!

Vi har laget en egen ressurs til påskehøytiden som er tilgjengelig på nettsiden her.

Familier, som er medlemmer eller endel av en huskirke, vil motta en egen overraskelse på døren med litt forskjellig innhold til påskehøytiden. Det vil også kommer en film med en kortere andakt og en spilleliste for lovsang og tilbedelse. Her ligger mange ting tilrette, men for at det skal bli til verdi for deg må du selv velge å ta det i bruk.