Ressurser/Blogg/Nyheter/GN- misjonsprosjekt

GN- misjonsprosjekt

Ungdommene i GN samler denne høsten inn penger til julegaver til fattige familier i Kroatia.

I 2016 reiste en av huskirkene i GN på misjonstur til Virovitica i Kroatia. Der tjente og velsignet ungdommene byen, og en menighet i Virovitica med alle gaver og utrustninger som de bar med seg. Gjennom en mann ved navn Sinisa fra Makedonia som var der som misjonær fikk vi møte familier i menigheten, folk på gatene og fattige i nød.

I mange år har han og hans familie jobbet for Guds rike i byen. Tjenesten deres er blant annet humanitært arbeid der de hjelper de fattige med å tilby mat, klær og skoleopplegg. Gjennom året har de nådd rundt 120 familier. For øyeblikket har de kontakt med en gruppe på 20 familier, med rundt 70 barn. Flesteparten av disse familiene består av enslige foreldre med et stort behov for hjelp.

Hver jul ønsker Sinisa og familien å vise disse familiene Guds rike kjærlighet ved å velsigne barna med julegaver. De har tidligere hatt kontakt med organisasjoner og menigheter fra Østerrike og Tyskland som har sendt penger og gaver for å ønske barna en god jul. Men på grunn av corona så har disse tidligere hjelperne ikke lenger mulighet for å gi til arbeidet i Kroatia.

Nå er det vår tur å velsigne barna i disse fattige familiene i Kroatia med det vi har å gi. Vi skal i slutten av november sende alt av penger vi klarer å samle sammen, slik at Sinisa og familien kan kjøpe leker og sette sammen gavebokser til de fattige.

Hjelp ungdommene til å sende en rikelig velsignelse ved å gi gjennom vipps til GN- misjonsprosjekt #717470.

Takk for din gave!