Webinar: Jeg og mitt hus, vi vil tjene Herren
Webinar: Jeg og mitt hus, vi vil tjene Herren
I en tid som denne der vi ikke samles slik vi er vant til, ønsker vi å stille ditt "hus" dette spørsmålet: Vil dere tjene Herren? Å tjene Herren er å innrette livene våre slik at livet er en vandring med Gud og et liv med Jesus i sentrum av store og små øyeblikk, valg og prioriteringer. De fleste av oss har opplevd at både huskirker og gudstjenester har vært en stor hjelp til dette, men i den tiden vi lever i nå, så trenger vi andre prioriteringer, rytmer og viljestyrke til å ta valget "jeg og mitt hus, vi vil tjene Herren."
Webinar: Hvordan ha sikkerhet i en tid som er usikker
Webinar: Hvordan ha sikkerhet i en tid som er usikker
Vi vet ikke hvordan Covid-19 vil påvirke livene våre og samfunnet i dagene, ukene og månedene som kommer. Usikkerhet om femtiden er ofte krevende. De fleste av oss er vant til å klare oss selv, og ved permittering, sykdom, død - rokkes de tingene vi har stolt på. Når ting rundt oss rokkes og blir usikkert, trenger vi noe i sentrum av livene våre som er sikkert og urokkelig.
Webinar: Å følge Jesus i en tid som denne
Webinar: Å følge Jesus i en tid som denne
Livet er plutselig snudd på hode, og den vanligste praksisene vi som tror har; nemlig å samles, lar seg ikke gjøre slik vi er vant til. Livet i etterfølgelse av Jesus er likevel ikke avsluttet, men det må se annerledes ut. Hvordan kan vi unngå å bli avventende og passive? Hvordan kan vi fortsette å følge Jesus og være kirke for en tid som denne?
Lytt nå
Er det stengt for evangeliet i Norge i 2020?
06.01.2020
Er det stengt for evangeliet i Norge i 2020?
Jesus sier at høsten er moden. Vår erfaring er ofte det motsatte. Bibelen lærer at evangeliet er Guds kraft til frelse, men hvor er den kraften? Er det «dem» som er problemet eller ligger utfordringen hos oss? Dette blir noen få minutter om at misjonssituasjonen vår er krevende og en del minutter om mulighetene vi har og potensialet som ligger i den kristne bevegelsen.
Retning
19.08.2019
Retning
"Vi ender alle opp et sted. De små daglige valgene vi tar definerer retningen vi har. Jesus har sagt til oss at vi skal følge han, og i det ligger det en forventning om at våre valg leder oss mot han."
1 - 5 av 14