Rotfestet: Synd og Nåde
13.06.2022
Rotfestet: Synd og Nåde
Jarle Mong - Gud kalle oss som en menighet til å forberede oss for vekst, og den forberedelse komme gjennom en prossess av å vokse dypere røtter. Denne vår skal vi utforske var det betyr for oss å være rotfestet i Jesus Kristus og den liv vi nå leve i ham.
Dypere Røtter : Salme 1, del 2
06.09.2021
Dypere Røtter : Salme 1, del 2
Jarle Mong - Gleden ligger i røttene. Gud kalle oss som en menighet til å forberede oss for vekst, og den forberedelse komme gjennom en prossess av å vokse dypere røtter. Denne høst skal vi utforske hva det betyr for oss som en menighet.
Lydighet
Bibelen - Del 2
15.10.2018
Bibelen - Del 2
Den gamle sannheten om at hele Bibelen er Guds fullkomne ord er ikke lenger allment akseptert. På kort tid har mange gradvis begynt å tro at Bibelen bare inneholder Guds Ord. Hva en tenker at Bibelen ER påvirker hvordan en leser det som står der. Holder det fortsatt å tro at hele Bibelen fortsatt er like sant i 2018 som når den først ble skrevet?
Grunnutrustningen - del 3: Oppstandelse fra de døde og evig dom
05.03.2018
Grunnutrustningen - del 3: Oppstandelse fra de døde og evig dom
I militæret får man utdelt en grunnutrustning som man er helt avhengig av for å komme seg gjennom. Hebreerbrevet kapittel 6 snakker om grunnutrustningen for disipler av Jesus. Denne grunnutrustningen er lik for alle, samme hvilken personlighet og utrustning en har. De to siste elementene heter Oppstandelse fra de døde og Evig dom.
1 - 5 av 10