Webinar: Å følge Jesus i en tid som denne
22.06.2020
Webinar: Å følge Jesus i en tid som denne
Livet er plutselig snudd på hode, og den vanligste praksisene vi som tror har; nemlig å samles, lar seg ikke gjøre slik vi er vant til. Livet i etterfølgelse av Jesus er likevel ikke avsluttet, men det må se annerledes ut. Hvordan kan vi unngå å bli avventende og passive? Hvordan kan vi fortsette å følge Jesus og være kirke for en tid som denne?
Lytt nå
La oss ikke falle i fristelse
"Første Petersbrev 2,9 - Kongelig Presteskap"
03.02.2020
"Første Petersbrev 2,9 - Kongelig Presteskap"
Peter skriver til kirken og forteller om vår identitet hos Gud og den åndelige tjenesten vi som Guds folk står i. Slik vi rigger livene våre på, så gir vi ofte ikke rom til dette, og resultatet blir at vi kan ende opp med å streve i egen kraft. Hør talen ut fra 1. Pet 2:9 om hvordan Gud inviterer oss til et liv fylt av kraft og nærhet.
The Fathers Heart
20.01.2020
The Fathers Heart
"I Bibelen kan vi se hvordan Far forholder seg til Jesus, og ved det lære mye om hvordan han forholder seg til oss. Ved å lære om hvordan Gud forholder seg til oss lærer vi også noe om hvordan vi kan formidle det samme til våre barn og til de menneskene vi tjener og møter i hverdagen."
Lytt nå
Er det stengt for evangeliet i Norge i 2020?
06.01.2020
Er det stengt for evangeliet i Norge i 2020?
Jesus sier at høsten er moden. Vår erfaring er ofte det motsatte. Bibelen lærer at evangeliet er Guds kraft til frelse, men hvor er den kraften? Er det «dem» som er problemet eller ligger utfordringen hos oss? Dette blir noen få minutter om at misjonssituasjonen vår er krevende og en del minutter om mulighetene vi har og potensialet som ligger i den kristne bevegelsen.
1 - 5 av 34
1 2 3 4 5 ... 7 Neste