Ressurser/Blogg/Nyheter/Thomas gir seg som pastor i Bedehuskirken

Thomas gir seg som pastor i Bedehuskirken

Vår dyktige, visjonære, lidenskapelige pastor Thomas Rake er kommet frem til at tiden er inne for å gi seg som pastor i Bedehuskirken.

Thomas har vært ansatt i Bedehuskirken siden 1998 og har hatt en avgjørende rolle i Bedehuskirkens liv og utvikling.

Selv ønsker han å si følgende om sin beslutning:

"I sommer tok jeg beslutningen om at nå er det tid for å slutte som pastor i Bedehuskirken. Det har vært en lang prosess for min del og en vanskelig beslutning å ta. Bedehuskirken har for meg i en årrekke vært en hel haug med fantastiske mennesker, og som leder har jeg fått være med på mye som mange bare drømmer om. Jeg er takknemlig til så mange av dere som hører til i Bedehuskirken for raushet, ærlighet og åpenhet. Å slutte som pastor nå, handler for meg først og fremst om å følge det jeg tror Jesus leder meg mot. Jeg har ikke alle svarene om fremtiden min, men tror at nå er tiden kommet for å slutte av tjenesten i Bedehuskirken."

Thomas har hatt en tydelig og retningsgivende stemme for Bedehuskirken i over 20 år og vi kjenner på en stor takknemlighet over å ha fått ha han som leder i så lang tid! Det er ingen tvil om at hans tyngde, erfaring og unike gave til å alltid tenke fremover vil bli et savn for Bedehuskirken. Vi er lei oss for at han trer ut av pastorrolle, men kjenner samtidig begeistring og trygghet i at Jesus leder både Thomas og Bedehuskirken videre.

Den 1. desember inviterer vi til to like samlinger hvor Thomas deler prosessen sin rundt avgjørelsen og tanker for fremtiden. Magnar og Kjersti vil også dele litt sammen med styreleder.

Påmelding til samlingene finner du her:

Samling 1. desember kl 19.00

Samling 1. desember kl 20.30