Bedehuskirken leser Bibelen 2024

Bli med å lese Bibelen gjennom 2024!
Bedehuskirken leser Bibelen 2024

I Johanne 6 så snakker Jesus om brødet fra himmelen. Jødene hadde hørt om brødet fra himmelen tidligere, da som manna, brødet Gud sendte hver morgen til Israelsfolket i ørkenen. Det var nok for hver dag, og neste dag kom det nytt. I Johannes 6 kan vi lese om Jesus som utfordrer jødene sin tanke om hva brød fra himmelen var. Han sier: «Guds brød er det brødet som kommer ned fra himmelen og gir verden liv.» «Jeg er livets brød. Den som kommer til meg, skal ikke hungre, og den som tror på meg skal aldri tørste.» 6,33 og 35

I Matt 4,4 snakker også Jesus om brød, der sier han: «Mennesket lever ikke bare av brød alene, men av hvert ord som kommer fra Guds munn». På samme måte som jeg trenger mat hver dag for å ha energi og krefter til dagen i dag, trenger også troslivet, relasjonen til Jesus «mat» hver eneste dag.

Å lese Bibelen gjennom året vi ta deg fra 15-30 minutter hver dag og vil gi deg livsviktig næring til Livet.

Her har vi 4 forskjellige leseplaner vi anbefaler:

Det er 2 forskjellige leseplaner i YouVersjon app. Dette er leseplaner hvor det er integrert filmer fra BibleProject sammen med dagens tekster. Last først ned appen og velg leseplanen du ønsker, hele Bibelen på ett år eller Det nye testamentet på ett år.

Link:

Last ned Youversion Bibel app

BibleProject leseplan: Bibelen på ett år. "One story that leads to Jesus"

BibleProject leseplan: Nye testamentet på ett år.

Det er også to forskjellige leseplaner hvor en kan høre Bibelen på podcast. Den første er link til hele Bibelen opplest, hvor du velger selv hvor mye du leser/hører hver dag. Den andre er en podcast som Tro og media har laget, hvor en går gjennom hele Bibelen på ett år. Leseplanen er delt opp som et måltid, med en forrett fra Ordspråkene, en hovedrett fra GT eller NT, og en dessert fra Salmenes bok. Følg med i din egen Bibel mens den leses for deg.

Link:

Bibelen på Podkast

Bibelen på ett år, podkast

Velg mellom en av leseplanene og sett i gang, vær klar over at det vil kreve prioritering av tiden din, men gi deg mye når du velger utholdenhet og langsiktig rytme. Vi vil også anbefale deg å gjøre en avtale med en eller to andre som også leser, slik at dere kan utveksle erfaringer, oppmuntringer og holde hverandre ansvarlig.

Må Den Hellige ånd åpenbare Ordet for oss!